Saturday, May 30, 2009

Louisiana

G-Slimm - Fours Deuces & Trays [1994][New Orleans, LA]

1. Four's Deuce's and Tray's
2. Chronic Man
3. Back on My Block feat Mystikal & Black Menace
4. I'm the Problem
5. Ain't Nobody Gafflin Me
6. Coundown to Population Zero
7. Gone in the Wind
8. Live to Be a Man
9. Slippin' N Tha Darkness
10. Mama Pray for Me
11. Wake Up
12. Four's Deuce's and Tray's [Clean]
13. Mama Pray for Me [Clean]
14. Live to Be a Man [Clean]

Download

Heavy G-Shit from Big Boy Records artist G-Slimm. One of the finest G-Funk records commin out of Louisiana, produced by DJ Precise. G-Slimm was sadly gunned down in 96.
Rest In Peace

Favorite Joint: Ain't Nobody Gafflin Me
Videos: Four's Deuce's and Tray's
Rating: 17/20

3 comments:

hugowittorf said...

Fett! Tack. Jag har inte hört den här. Men jag är ett stort DJ Precise fan, och G-Slimm var väl med i Boot Camp Click va, med Black Menace och en till kille? Och dom är ju bra. Eller blandar jag ihop honom med G-Quick kanske.

JB said...

Yes han ska ha varit med där, tror mystikal var med också och Insane. Hmmm kan tänka mig att det flesta som låg på big boy tidigt var medlemmar i boot camp?

hugowittorf said...

Okay så det var en sån gruppering. Jag tänkte mig fyra medlemmar mest efter minnet av nåt album cover där dom står, G-Slimm, Jay Dawg, Threat(?) och nån till. Visste fan inte att Mystikal va på big boy först!

jay dawgs förra skiva "i could hold my own" är riktigt fet för övrigt.. och han har en del nytt på gång.. lite jag snodde från hans my space:

http://www.zshare.net/download/60948127c275a7ba/